Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 4 mars 2022

Veckan

En tuff arbetsvecka är äntligen till ända. Alldeles för lite sömn, sorg och oro som en sten i bröstet är ingen bra kombination. 


Årets första tulpanbukett hämtade jag efter arbetet. Härlig vårkänsla förmedlar den och ger hopp om ljusare tider.


Ut med skidorna i dag i strålande sol för att rensa huvudet. Känslan av att vara en korkad metallarbetare satt hårt efter att jag gjort en miss i ett moment under dagen och kommer att pina mej hela helgen. Att man ska få ta det så hårt är konstigt eftersom det bara är materiella ting. Skulle aldrig klara att ha ansvar över människor i någon form, det skulle hastigt göra mej galen.

Men att skida var härligt. Uppmjukad och mycket bättre i skick efter ett besök hos fysioterapeut mitt i veckan. Där fick jag veta att det inte är höften som har fel utan det är trångt mellan 1:a och 2:a ländkotorna och  en nerv därifrån går kring höften. Tack, då visste vi det. Dessutom var jag riktigt förvånad när jag kom hem igen. Den lilla tån som smärtat så vansinnigt under skidturer hade jag riktigt glömt bort för inget gjorde ont. Så kanske den också hade nåt med hela nervgrejen att göra. Kroppens uppbyggnad är så fascinerande.

Den här helgen vill jag få in lite vår i hemmet, med början kanske ännu i kväll. I varje fall har jag startat med härlig tulpanbukett.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar