Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 5 juli 2022

Blommor blommor och en hund

Bonzo börjar äntligen fatta fördelarna med fläkten och kylmattan, den blåa. Lagom till att temperaturen börjar bli lämplig för en finländare. Men i alla fall.


I Bonzos värld är det ännu för varmt, snö att rulla sej i är perfekt.


Själv har jag bara blommor i skallen nu av förklarliga själ. Ibland undrar jag om jag kommer ro detta i land men fast jag ska köpa upp varenda blomsterbutik om inget blir till nåt här hemma så ska det gå.


Ska göra allt i min makt att göra en sån vacker och lämplig brudbukett till min svärdotter som jag bara kan, till hennes tärnor, till sonens coursage och vi föräldrar.


Dessutom ska borden prydas.


Men där kan man blanda friskt med mycket gräs och ändå med färger i samklang.


Mina rosor är minirosor som jag övervintrat flera år.


Ute på friland blir de bara större och vackrare.


Här den jag just nu har mest förväntan på - Hurdal rosen.


Dahliorna gläds jag verkligen åt, de är på gång sakta men säkert.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar