Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 3 juli 2022

En härlig kväll och svalare söndag

Vi fick en sån härlig kväll med våra vänner. Fantastisk god mat rakt från grillen och vi hann nästan äta upp innan regnet och åskan brakade lös. Vi flyttade oss under tak och intog kaffet och efterrätten där. Spelade spel och jag som sa före att jag lägger mej platt när det kommer till att försöka vinna fick speldjävulen i mej och var ivrigast av oss alla. Så härligt att släppa lös och skratta i glada vänners lag. I och med regnet blev det lite höstvibbar mitt i den klibbiga sommaren och ljus tändes och det blev så mysigt.


Här hemma hade Bonzo fått ta skydd hos fammo och faffa och det är guld värt att ha dem så nära. Jag for på en länk med honom när vi kom hem och en ny dag börjat. Efteråt gick jag ner till ån för ett nattligt bad.


Söndag blev en lite svalare dag men inte mycket. Men det gick lättare att andas så nog rensades luften alltid i går. Jag fick börja dagen med att rensa ur växthuset och tvätta väggar. Mögel hade angripit bladen på gurkplantorna så alla angripna kneps bort och en planta fick flytta ut från växthuset. Nu ser det friskt och bra ut så nu hoppas jag på det bästa och att jag fick bort det i tid.


Bjöd fammo och faffa på mat i dag, det var de värda efter all hjälp vi får. Gick rätt hyfsat att sitta på terrassen under markisen i skuggan.


Planterade rosen på eftermiddagen och svetten rann för andra gången ( på förmiddagen var det bastuvärme i växthuset) så det blev att besöka ån för andra gången för denna dag. Så lyxigt att ha så nära till vatten.


I morgon startar sista arbetsveckan innan semestern och dessutom endast fyra dagar men de fyra dagarna kommer kännas som sju fattiga år.  Sista veckan är alltid tung så det gäller att spänna fjädran det sista nu.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar