Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 9 juli 2022

Glädjerikt

Om en vecka blir Bonzo 2 år. Köpte present åt honom i går och kunde inte hålla mej från att ge en leksak redan då han älskar allt nytt han får, så mycket att det efter en stund är mest vadd efter lektagen.


Hittar man i en reakorg gör det inte så mycket att det inte håller men överlag så förstår de nog att ta betalt av ägare till husdjur. Inte klokt till pengar man spenderar på sina pälsklingar.


Försökte räkna hur många kiwi som är på gång i trädgården men kom av mej vid 30 stycken. Räcker i och för sej riktigt bra det, i fjol tror jag vi hade två tre stycken.


Blomster i mitt huvud från morgon till kväll, men visst är det roligt och glädjefullt att se vad som händer i blombänkarna.


Den här knalligt blåa har gett mej huvudbry men nu har jag fått veta att det är en Klock facelia Blue wonder. Den har förirrat sej till oss via nån fröpåse.


Gillar Slöjsilja, som små lätta snöflingor.


I växthuset börjar det hända saker med tomaterna. Verklig lycka!

Snart beger vi oss till kyrkan för vigsel. Vår arbetskamrat och Patriks barndomsvän ska stå brudgum och få sin gulliga fru idag. Gubben och jag ska servera på festen sen. Så mycket kärlek i luften dessa dagar. Och nervositet härregud, det måste nästan vara värst för en mamma/svärmor!!! ;) ;) ;)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar