Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 22 juli 2022

Semesteridyllen

Efter allt ståhej som vi haft är det skönt att det nu lugnar ner sej och våra dagar är oplanerade från morgon till kväll. Det är rena semesteridyllen att ta dagen som den kommer, vara spontan i sina göromål eller ha långtråkigt ibland, det är väldigt hälsosamt.

Dagen efter bröllopet satt jag och band en krans av överbliven brudslöja och en bunt ax. Nu hänger den på väggen och får torka efter hand.


I går kväll var en härlig kväll då jag gick in först när klockan närmade sej ett tiden. i vanliga fall skulle jag sovit för länge sen men just den kvällen var jag pigg. Tände ljus och åt popcorn, samt läste nån tidning.


Så fridfullt när allt stillar sej.


Nu går det att plocka buketter av sommarblommorna jag sått, en vecka för sent men det blev bra så här också. Slöjsiljan kom väl till pass i bordsdekorationerna och den har blivit en favorit, så vit och skir den är.


Fler än jag som trivs i slöjsiljans närhet.


I dag när det slutade regna tog vi våra cyklar och trampade i väg, mot skogen. Såna här vägar är rena nöjet att fara fram i. Varmt och skönt men blev kallare efter att vi kurvat förbi en huggorm...


Blomsterfröjd längs vägen, det är bara att stanna och dra fram telefon.


Vår rutt gick fram Kronoby och Lepplax, flera helt nya vägar för mej. Sen tillbaka via Jeriko gård för kaffe och bulle. det smakade efter 35 kilometer i sadeln och så ett par till före vi var hem så ca 37 - 38 km blev dagens saldo.


Sen har vi inte gjort så mycket. Njutit på terrassen och jag har haft huvudbry med en ny stickning och sprungit som en skottspole upp till svärmor. Undrar var detta slutar. I en ny tröja har jag svårt att tänka mej nu men man vet ju aldrig.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar