Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 1 juli 2022

Juni övergick i juli

Och där gick juni i mål och juli tog vid. Så fort det går nu det som vi går och längtar till de övriga månaderna under året.


Det är kvällarna vi lever upp på i den hetta som råder. Så tunga dagar i arbetet med svetten rinnandes nerför ryggen, medan Bonzo ligger här hemma i skuggan och mår halv kass. Så pass att han spydde flera gånger en kväll och man blir smått bekymrad


Men om vi går tillbaka till junis sista kväll som var en härlig en. Mamma syster och jag hade stämt träff vid Pavis. För att äta gott och prata, prata, prata.

 

Jag som var tidig eftersom jag skjutsat lillebror till sin bil som varit på årskontroll hann strosa nere vid segelbåtarna.


Mamma bjöd på en somrig drink medan vi väntade på maten. Jordgubb och melon med is och mynta, så läskande och god. Jag beställde Crispy Chicken med massa goda tillbehör och Creme Brulee till efterrätt. Rullade nerför backen till bilen efteråt, varför äter man som man aldrig sett mat förr?

Jag var klok nog att ta en ledig fredag och halv fem i morse när temperaturen låg på +13 grader tog Bonzo och jag en promenad till Bärklars forsen och hem igen. Så livgivande för hunden, han var full av upptåg och jag slogs med krankkar. Den nya pionen har slagit ut och den var nåt helt annat än jag förväntat mej, dock inte på ett negativt sätt då jag blir mer och mer förtjust i den.


Den gamla mest perfekta är svårslagen.


Klippte gräs där skugga fanns. Pysslade sedan inne vid köksbordet med bröllopsfest detaljer. Ätit glass, läst bok, vaknat av egna snarkningar och simmat. Första dagen i juli i ett nötskal.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar