Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 20 september 2019

Höst ute, höst inne


- 4 i morse och jag visste det var hänt. Borde skyddat i går kväll när jag såg varåt det barkade men hade ingen lust eller ork. Bara att acceptera, sommarblomstren har frusit bort. Nån gång tar det ju slut så är det bara och lika så bra det. Nu är jag trött på allt vad trädgård heter och vill inte se mera av den varan.
Har också fått höst i burret och äntligen ser det friskt och levande ut. Så skönt att avsluta arbetsveckan med hårfärgning, tvätt, hårbottenmassage, kaffe och prat med vän och frisörska i ett.
I skymningen var jag så ute och klippte av dahliorna, rev upp krasse, tagetes, ringblommor och annat fruset. Får fortsätta i morgon med renset och trycka ner någon alliumlök.
Nu är det höst ute och inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar