Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 1 september 2019

September


Så var vi inne i september månad och den har jag alltid gillat. Vi kan ha mycket fint väder framför oss ännu tillika med att vi får söka fram tjockare tröjor att mysa i. Efter all utetid blir det mera okej att stanna inne.
Tro det eller ej men jag är förkyld igen. Hur är det ens möjligt. Inte ens en månad sen sist och inte två veckor har gått efter min antibiotikakur. Kanske just därför, all motståndskraft försvinner med sånt pillerätande och man blir mottaglig för allt. Det kom som ett blixtnedslag i går kväll och jag som tänkt styra upp det så fint i växthuset med levande ljus nöjde mej med två på köksbordet. Vi åt trots allt gott och såg på Klassfesten innan jag gav mej.


Våra pojkar har varit här i dag och vi tog eftermiddagskaffet på terrassen som var otroligt varm.
Jag som haft nåt krångel med min telefon fick den fixad av lillebror och jag är evigt tacksam att ha sådana omkring mej som förstår sej på saker som jag fattar noll med.
Själv har jag kladdat med leran och så har vi sett på tv serier. Det är bra med hösten även det, att serier kommer i gång och man bara kan slappa, särskilt när snoret rinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar