Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 21 september 2019

Kunde blivit en riktig festdag

                       
                        (fotot taget av mej)


I dag uppmärksammas att det skulle varit Leonard Cohens 85:e födelsedag. Hur fint hade det inte varit om vi fans över hela världen fått hylla vår vän.
Men även om Leonard inte finns bland oss längre hyllas han ändå. I går fick vi veta att ett nytt album kommer ges ut den 22 november med 9 nya låtar som han arbetade på in i det sista. Thanks for the dance heter albumet och första låten The goal finns ute att lyssna på. Detta är nästan ofattbart för ett fan som mej.
Canada hyllar sin Cohen med tre frimärken och bilder av sångaren är upptryckta på postbilar.
Radio och sociala medier har också uppmärksammat dagen.
Så jag säger Thanks Mr Cohen for the dance, the music and the love you gave to us all.

Hemma hos mej har det varit roskkörning gånger två, fotbollsmatch, golvskurning och saftkokning. I kväll satt jag och såg filmen Unga Astrid som jag tyckte var både bra och gripande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar