Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 18 september 2019

Segt


Första kaffepausen efter ledigt drog jag hela kaffemuggen i famnen. Tydligen alldeles darrhänt efter en alltför tidig väckning. Tur att jag ännu hade en ren och framförallt torr arbetshalare att ta till.
För att inte tala om hur segt det är i kväll. Hade inte lillebror kommit hit med sitt projekt hade jag nog tuppat av rätt tidigt i kväll. Nu väntar jag på att han ska komma in på en kvällskaffe och jag få höra om de senaste dagarna.



I alla fall så var jag rätt pigg när vi kom hem och jag drog genast igång med projekt växthus. Drog ut alla tomma krukor och fat, tvättade dem och de är nu satta på vinterförvaring. Allt annat skräp hissades också ut och så tog jag till soplubban. Lyfte in trädgårdsmöbler som jag tänkte kunde stå där under vintern och där vi ännu nån solskensdag kan sitta. Jag har laddat upp med mycket ljus och hade tänkt tända när mörkret faller på men mycket osäkert om jag ork ta mej dit då. Kyligt blir det också.
Blir det inte i kväll så absolut en annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar