Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 september 2019

När det är tomt


Det är väldigt tomt här inne nu. Orden hittas inte och det i sin tur leder inte till nåt vettigt.
Regnigt har det i alla fall varit de senaste dagarna, dahliorna blir tunga av dropparna och välter i vinden, igen har jag några kvistar att ta in. Fast det börjar bli den tiden på året då orken och intresset tryter, det är nånting helt annat nu än i våras när man låg i startgroparna.


I går fick jag äntligen krama om farmor igen. Med förkylningen har jag inte velat sprida mina baselusker till henne så det tog sin tid men i går vi vi en stund tillsammans vid köksbordet.
Efter det cyklade jag till fotbollsplanen och tittade på match. Missade början och for hem före det var slut då det började kännas kyligt. Tvättade upp min lilla vän som blivit grusig för så kan vi ju inte ha det.


Tar vi ännu upp ämnet feelgood böcker så har jag bara de allra sista sidorna kvar i denna bok. Den här har varit som att dra en pläd omkring sej en ruggig höstdag, varm och gosig. Faktiskt synd att jag har så lite kvar av den nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar