Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 29 september 2019

Andningshål


Söndag i dag och köttsoppa puttrar på spisen, det var allt jag orkade med i matväg i dag med bärkräm till efterrätt. Vi har varit till kyrkan på förmiddag på familjegudstjänst och det tändes ljus för Levi.
I går kväll kände vi att det behövdes ett andningshål och frisk luft för att få huvudet att klarna.
Vi åkte till gamla hamn, gubben med kameran och jag endast med mobilen eftersom jag varit korttagerska hela dagen.
Vi fotade motorbåtar, segelbåtar och träbåtar men körde sen till simstranden och parkerade där. Spegelblankt, höstligt och vindstilla, så otroligt rogivande.


När jag gick där på stranden kände jag plötsligt hur någon strök sej upp efter benet. En mycket tillgiven kissemisse som gick med mej längs vattenbrynet och hoppade upp på en liten sten och visste inte tills sej av "pjasohet" Nästan att han, eller hon stod på huvudet av tillgivenhet. Jag älskar katter och önskar så att jag inte var allergisk. I så fall skulle jag vilja ha en sådan liten gullis.



Kvällen var magisk och som en svägerska skrev till mej " som en metafor av dagen som varit. Hjärtat var uppluckrat och sög till sej allt det vackra, mjuka och tröstande. Naturen har en sån helande effekt.



Båtar körde förbi och rörde upp vattenytan. Vi började bli hungriga och kära Zeb väntade där hemma, han hade fått stå ensam länge denna dag.
Har försökt kompensera med kramar, pussar och pälsvård i dag. Och en och annan morot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar