Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 13 september 2021

En hel helg

Så hastigt flyr en helg förbi och man hinner knappt fånga den. Som tur har jag ledigt även i dag och det är så otroligt skönt. Solen skiner och den hårda blåsten som utlovats är inte särskilt hård ännu åtminstone. Jag lossade i alla fall solrosorna från växthuset för jag vill verkligen inte att de ska dra sönder takkonstruktionen. Det i sin tur betyder att nu ligger de halvvägs ner i backen utan stöd men det hjälps helt enkelt inte. Deras tid är förbi.


Helgen har inneburit mycket promenader med lill jycken. Han älskar utelivet såsom vi och vi har haft så många härliga stunder.


En lördagsbild med kaffemugg, mandarinskal och en alldeles ljuvlig fotobok vi fick i fredags med en massa härliga foton av det förlovade paret. Som jag bläddrat i den.


Under lördagen besökte vi Kokkola stad för shopping. Köpte batteriljusen ni ser i fönstret. Så mycket mys nu i hösttider. Dessutom har jag plockat in ett par pelargoner så vi kan njuta av deras sista blomning här inne. Tål ju inte doften särskilt bra men än så länge har det gått.


Under gårdagen besökte jag fammo och vi hade en fin timme tillsammans. Pigg och pratsam fast inte hälften av det hon berättade stämde så fogade jag mej i hennes värld och samtalade på hennes villkor. Vad spelar det för roll egentligen, huvudsaken att man håller diskussionen igång. Rätta aldrig upp en dement det gör dem bara mer förvirrad.


Under kvällen besökte vi mamma och Hasse, känns som om det är längesen jag varit hem till dem trots det så har jag daglig kontakt med mamma. Det kan va nåt av det finaste i relationsväg man kan ha.


Lycklig hund efter fem kilometers länk.


Strax efteråt sitter han och se fodrande på mej. Ska vi inte leka?!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar