Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 14 september 2021

I går och i dag

En mycket spänd och pepp Bonzo i bilen i går kväll, utan en aning om vart det skulle bära av.


Hundlekis!!! Då kan det se ut så här, ingen chans att få till ett skarpt foto.

Bonzo var gnällig till först, ivrig och skräckslagen på nåt vis. Hittade sin favorit flicka från förra gången, lekte och hånglade. Så kom plötsligt en större hund och stal hans flicka från honom och Bonzo satte sej ner vid mina fötter och gnällde. Plötsligt såg han alldeles villrådig ut, alla såg ut at ha någon att leka med och jag kände på nåt vis igen mej i honom. Ibland hamnar man i sällskap där man känner sej utanför och osäker. Men han hittade sin plats i gänget och så småningom jagade alla varandra. Kvällen slutade med att han hamnade i slagsmål med två andra och då bestämde matte att hemfärd var det enda rätta. Totalt slutkörd slocknade han raklång på vardagsrumsgolvet.


Jag kom mej till biblioteket i kväll. Läsning har gått på halvfart under hela sommarhalvåret men nu börjar det finnas både lust och tid för bra läsning igen. I stället för att hänga framför tv där det sällan visas nåt vettigt tar jag hellre en bok i handen.



 För att inte tala om en sticksöm. Ny färg på stickorna nu och sån terapi för kropp och knopp.

Denna kväll är som en stilla lunk och alldeles perfekt för bastubad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar