Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 2 september 2021

Sol och regn

Så gick augusti över i september och sommaren börjar bli ett minne blott igen en gång.

I går var det soligt och fint men kall vind som pinade igenom en alldeles för tunn huppari. Bonzo och jag invigde den nya asfalteringen runt broarna och det fick helt klart godkänt. Helst skulle jag se det utefter hela vägen men det skulle väl ge vansinneskörarna mera fart under hjulen.


Det blir en del mat åt fåglarna om de bara får bli färdiga i egen takt och inga stormar sänker dem.


Och i dag kom regnet och sänkte oss andra...


Det var tänkt att vi skulle få sotarbesök men blev framskjutet så vi gjorde upp eld i godan ro i stället. Det kalla och råa måste motas undan.



 Vädret fodrade nåt extra gott på tallriken och våfflor slår väl aldrig fel. Lillebror hade tur som hade vägarna förbi.

Fredag i morgon och igen får man ge sej en dunk i ryggen av att ha klarat en arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar