Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 20 maj 2023

Lördag morgon

Lördag morgon och tänkte att med det samma jag ändå sitter och betalar av räkningar kan jag göra ett inlägg. 

Dagen känns spretig, så mycket som skulle behöva göras och i vilken ände vi börjar har jag ingen aning om. Åtminstone måste vi handla mat. Det hade jag tänkt göra efter gårdagens skifte men var genomsvettig efter dusch på B3 och övertid då vi fått vänta onödigt länge på taxi. Så måste jag in till kontoret för ärende och när jag satte mej i bilen då så ringde jag gubben och frågade om vi svälter ihjäl om jag kommer direkt hem. Nej han fixar kvällsmat så kom hem du bara blev svaret och nöjd styrde jag hemåt.


Innan jag loggade ut för helg så kollade jag nästa veckas arbetsschema och blev glatt överraskad av att måndag också blir en ledig dag. Tre lediga dagar på raken är det länge sen jag haft. Sen blir det dock sex dagar arbete i sträck men det gör mej ingenting. Att känna sej behövd och få hjälpa de som verkligen behöver ger så otroligt mycket.


Nu vet jag av min pollenallergi men än så länge är den hanterbar. Blir jag riktigt snorig och vimmelkantig att trötthet är läget ett annat. Hoppas det hålls på denna nivå nu.


Så fantastiska kvällar när jag inte vill gå in. Beundrar allt det gröna och insuper så mycket som möjligt. Lärkträdet är som vackrast nu, nästa gång jag beundrar det är i höst när det sprakar i gult.


Överlycklig hund.

Jag dammsög och tvättade min lilla pärla till bil i går kväll. Tyckte den var värd lite omhändertagande efter att ha kämpat med mej hela veckan. Hålla tider, kurva runt alla håligheter i gatorna, vara steget före taxi för att hinna ta emot, hitta fram till klient när en bokstav i adressen är fel och ställer till stort besvär. Vanligtvis har jag tjänstebil men de räcker inte alltid till, då får man ta sin egen lilla hoppa.


Klätterhortensian är i toppform och grönast och längst hunnet av allt här. Morgonsolen tycks göra underverk för den.



 Glad att få lite mera tid för denna herreman i dagarna tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar