Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 30 maj 2023

En rolig utfärdsdag

Efter att ha arbetat hela helgen hade jag önskat måndag ledig. En väninna och jag hoppade på tåget till Tammerfors för shoppingdag i trevligt sällskap. Smakupplevelserna började redan på tåget.


Det fanns inte mycket kvar som vittnade om hockey yran. Nån ballong och några speltröjsklädda statyer var allt som fanns kvar.


Det blev nån pizza på tema våren som var fantastiskt god, nån kaffe med mango/passionsfrukt cheesecake... Ändå var jag vrålhungrig när jag kom hem! Det shoppades både kläder och skor, och nån inredningsdetalj förstås. Vi var båda väldigt nöjda över våra inköp. En sån lyckad dag med massor av prat, både högt och lågt, om glädje och sorg.


Jag har förut slarvat hem en stor lampskärm på tåget från Helsingfors så en bordslampa från Tammerfors var inga problem. Hittar man en man gillar för runda 17 euro bör man inte tveka. Även om man kanske har tillräckligt redan.


Jag har haft en superdag på arbetet. Undrar ibland om man får vara så glad ens. Men härliga klienter, hundar och kollegor gör mina dagar fantastiska för det mesta. 

Men bäst av allt är förstås att komma hem till min egen lilla Ferdinand som går dagens trädgårdsrunda med mej.



 Den eftersökta brokbladiga kornellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar