Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 27 april 2018

En dag i vågrätt läge


Vaknade i morse med ett huvud av bly och värk i kroppen.
Det var inte mycket att fundera på utan ta en dag i vågrätt läge och kurera allt vad tygen håller. Så jag har druckit varm och medicinerat, sovit en timme eller två. Sen upprepat proceduren. I kväll känns det rätt bra förutom att jag svettas som ett svin så fort jag rör på hyddan. Men ingen snuva eller hosta att tala om, än så länge. Nästa vecka ska jag vara på benen igen har jag bestämt.
Kom efterlängtad musik på posten idag och mera passligt hade det inte kunnat komma. Jag har legat i soffan och lyssnat och njutit. Storgillar Stina, hon är ärlig, rättfram och naturlig. Superduktig konstnär, radiopratare och nu har hon gjort härlig musik tillsammans med sin man.


Hittade en ram långt in i skåpet som var som klippt och skuren till mitt vårträd.
Nu hänger den i "finrummet" minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar