Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 15 april 2018

Säsongen öppnad


Vilken dag!
Som en riktig finsk sommardag och terrasshänget har inletts riktigt ordentligt.
Utemöblerna har plockats fram, grillen har putsats och årets första biffar har grillats. Vi har ätit ute, svettats i pannan och blickat ut över snöhögarna. Ingen har velat gå in.



Till kaffet blev det rulltårta med jordgubbar och grädde som smakade sommar.
Cykelsäsongen har jag inlett med en liten runda, jag har ett överansträngt knä efter resan så jag tar det lilla lugna.
Det känns som om den här dagen medfört en start på någonting bra och efterlängtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar