Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 1 april 2018

Påsktårtan


Det blir allt längre mellan varven det görs några kakor här i huset. Doppasi över lag är det skralt med.
Men jag hade bestämt mej för att slänga ihop en påsktårta tills våra pojkar kom på mat.
Den blev i lagom storlek, lagom påskig, lagom söt och riktigt god. Det här med grädde och smaksatt kvarg är en hit.
Gubben har hjälpt våren på traven. Eller han har flyttat snö från ett ställe till ett annat, det ska ju i alla fall smälta var det än ligger. Gladast är jag att han skottade en stig fram till växthuset så det blev mänskligt framkomligt. Dessutom lyfte han i lite möbler dit så det går att sitta där om blåsten blir för snål på terrassen. Bra jobbat må jag säga.
Zeb har också vår i kroppen och fäller tussar av päls lite här och där. Han har borstats nu i två dagar och han är alltid lika glad när kammen tas fram för han vet att det vankas belöning. Det är bara det att det inte finns nån uthållighet alls däremellan, han anser att vi är klara efter några tag med kammen och att han minsann varit duktig och är värd godis. Så han går kallt ifrån mej och sätter sej i dörrhålet till hjälpköket där han vet att godiset finns och väntar. Så det tar sina goda rundor innan jag anser att vi är klara. Där har vi helt olika åsikter.
Och ännu har vi en ledig dag. Tänk hur skönt det ibland kan vara med söndagskväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar