Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 2 april 2018

Nu e de slut


Så börjar påsken vara över för denna gång.
Måste ärligt säga att jag har svårt med dessa många röda dagar, svårt med att bara vara.
Men i dag har jag hållits hemmavid och tagit det rätt lugnt enligt mej själv. Akvarellat lite, stickat en socka, tagit några varv i skidspåret och läst på en bok.
I målarrummet har det varit en oreda utan dess like eftersom allt som hörde till wc renoveringen uppbevarades här. Så i dag har jag röjt och dammtorkat så allt är i sin ordning igen.
Nu är det inga dåliga tider på gång. Fyra dagars arbetsvecka och så vinterledigt på det. Känns som om jag kommer fixa detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar