Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 3 april 2018

Sorgebud


Det plockar dem nu, en efter en.
I dag kom budet på radio att Lill-Babs dött. Jag måste riktigt stanna upp, hade svårt att ta in det. Hon är väl en sån som alltid funnits och alltid ska finnas. Sånt krut och energi som det varit i henne har jag svårt att fatta att hon är borta. Konstigt detta med kändisar hur det påverkar en.
Jag har väl inte varit nåt fan av henne precis men hon har ju dykt opp i tv titt som tätt i olika sammanhang och som sagt funnits där.  Hennes låtar kan man ju också. En folkkär artist helt enkelt.
2011 såg jag henne i Jugendsalen och det var en fartfyllt kväll med prat skratt och sång. Lika trevlig i verkligheten som i rutan.
Ja jag tycker faktiskt det är riktigt sorgligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar