Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 14 april 2018

Nytt verktyg


I Italien hittade jag inget att köpa, kanske det berodde på att vi inte gick i affärer. Jag vill hellre uppleva och insupa atmosfären.
Men när vi kom till Dickursby och fick vänta ett par timmar gick jag loss. Först gick vi på restaurang och åt så gott och så mycket grönt. Det stället fick långt bättre betyg än allt vi ätit tillsammans i Italien. Sen gick jag in på Akademiska bokhandeln och köpte tillbehör till mitt målande. Bland annat köpte jag en aquapencil och i går kväll gjorde jag en målning av en ung Cohen som jag länge sparat i min telefon.
Så hittade jag en klädaffär som sålde...italienska kläder! Köpte en sommarblus som kanske är i somrigaste laget tyckte jag när jag väl kom hem men i alla fall.
Så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar