Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 19 april 2018

Lite retro


I går kväll var jag på cafe´ med min allra käraste skolkompis från konstskolan. Vi har inte träffats förut i år. Det har bara inte blivit av och när en haft passligt så har inte den andra och så vidare.
Så ni må tro det var ett kärt återseende. Vi visste inte ens var vi skulle börja och två timmar gick i ett nafs. Den träffen lever jag länge på.
I höstas när sommaren skulle städas bort kasserade vi vår trädgårdsgunga. Den hade varit med ett bra tag och var vind och sned och nya dynor borde vi fått till den. Men jag tyckte vi skulle skaffa en retrogunga i stället. Enkel med träribbor och väldigt bekväm. Det bästa av allt, inget rännande ut och in med dynorna beroende på väder.
Nu önskar jag bara att sista snön smälter och att grönt gräs åter spirar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar