Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 9 april 2019

Det våras och påsken står för dörren



Trots att det kommit snö nästan hela dagen är vi en bra bit på väg in i april. Våren medför en lätthet också i inredning och jag tar gärna in rosa toner nu. En längtan efter det ljusa och fräscha trots att jag gärna omger mej med mörka och dova färger annars.
Påsken närmar sej också och nåt ägg och nån hare har hittat fram. Tur att det bara är en kort tid för påskpyntet har jag aldrig gillat och det blir inte bättre med åren. Tillika är det synd om det inte får vara framme några dagar helst, vem vill nu leva instängd i en låda ett liv?
I går kväll fick jag meddelande om att jag under påsken nån gång kan lämna mina krukor för bränning. Det blev en glad överraskning och det betyder att jag har min andra sats klar redan i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar