Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 24 april 2019

Omplantering


Mina fåtal Scillor hade slagit ut under dagen och jag måste lägga mej på alla fyra för att föreviga. Har haft dem nästan hela tiden vi bott här men de förökar sej inte som hos andra. Det borde ju inte förvåna egentligen då väldigt lite trivs här. Till exempel tulpaner går inte alls, säkert fel jordmån.




Av svärmor har jag fått en mängd tagetesplantor som hon drivit upp. Det blev kvällens projekt att skola om i växthuset. Skulle jag ha plats skulle det drivas upp ett och varje här.




Paprikaplantorna fick också större krukor vilket var nödvändigt. De gamla krukorna var trånga av rötter. Än så länge är trädgårdslivet roligt, jag har en tendens att tröttna före säsongen är slut. Så det gäller liksom att smida så länge järnet är varmt.
Längtan till sommarsemestern och dignande solvarma tomatklasar är min morot i dagsläget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar