Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 1 april 2019

När det blir för mycket


Du är på väg att somna och just i det ögonblicket ser du för ditt inre hur centerpressen dånar ner. Du hör smällen och hur golvet liksom gungar till. Klarvaken på ett ögonblick och hjärtat dunkar hårt i bröstet.
Eller du drömmer. Är på en vacker plats med ett vackert slott och milsvida guldgula böljande sädesfält. Du vill föreviga bilden och just som du ska ta fotografiet står plötsligt en massa bussryggstöd uppradade. Allt det vackra förtas.
Det här var min verklighet för några veckor sen, jag blev aldrig kvitt arbetet utan det följde mej dag och natt. Började få ett tryck över bröstet och ont i magen. Det svajade till uppe i huvudet ibland sådär obehagligt. Stickningar i ansiktet.
Det är därför jag sprungit och tagit en massa prov och därför jag är sjukskriven nu. Alla provtagningar har blivit godkända så med uteslutningsmetoden har vi, läkare, hälsovårdare och jag kommit till att det troligtvis är stress och oro som orsakat symptomen.
Jag har inget som hindrar mej kroppsligen men behöver vara borta från arbetsuppgifterna en tid.
Så därför tållar jag omkring här hemma ännu denna vecka så får vi se vad som kommer sen.

I går satt vi och frös på fotbollsläktare i Kokkola. Lillebror hade träningsmatch och så här i början av säsongen kan man vara så ivrig att man frivilligt sitter påbylsad och ändå fryser. För spelarnas del gällde shorts och kortärmad spelskjorta...
På kvällen fick jag en sån lust att måla en akvarell av en bild jag sparat i min telefon från en trädgårdstidning. Låt mej presentera botanikern William.


Från morgon i dag körde projektet nedmontering av pilträd igång.
Få nu se om de tar sej efter denna avhyvling, annars får vi fortsätta ända ner till rötterna. När gubben skulle iväg på sitt skifte fortsatte jag att kärra ved av kvistarna och dra allt ris i högar som ska köras bort.
Klockan var tre på eftermiddagen när jag kom in för lunch och ett välbehövligt bad. Stegräknaren visade 10800 steg så det blev mitt motionspass i dag.


Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar