Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 26 april 2019

Som en ballong


Inombords i dag har jag varit som en yr och fri ballong som svävat i det blå. Det är ju fredag och jag har längtat så otroligt. Efter ledigt , efter mitt hem. När jag slog det allra sista hålet spred sej ett leende både ute och inne. Fri som en fågel, lycklig som en lärka.
Jag har pussat på hunden, bjudit mej själv på en aperol spritz i solen, gått omkring och sett hur knoppar brista. Pljat klart pallkragarna som nu står och torkar. Det ska komma växtduk i sen så därav utseende. Tyckte det blev snyggt med svart.


Gårds Smak levererade en kasse med mat och jag planterade genast persiljan i en större kruka så den får frodas under längre tid. En härlig tid vi lever i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar