Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 25 april 2019

Morgonljuset


Det var så fint i morse när solen steg över trädtopparna att jag nästan blev försenad till arbetet. Rimfrost i gräset efter en kall natt men solskenet var varmt och omhuldande.


Det kom in genom köksfönstret, letade sej vidare över golvet in i vardagsrummet.
Bara en liten sak men jag tog med mej detta genom hela arbetsdagen.
"Fånga alla guldklimpar i vardagen"


Det ser ut som om lärkträdet gör ett rekord kott år i år. De små börjanen sitter som pärlband utefter kvistarna.


Kvällen har bland annat innehållit inoljning av pallkragar som ska bli till nya odlingslådor.
Ska blir roligt att så i nya lådor när de gamla nu har gjort sitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar