Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 10 april 2019

Ljusinsläpp och virkad lera


Ljusinsläppet är magiskt soliga dagar. Det är dock allt för verkligheten är nånting helt annat. Tycker inte det hjälper med vindtäta kläder ens, det blåser rakt igenom. En vass och obarmhärtig vind.
Slutade lite tidigare i dag för att ta mej till frissan. Vad gör man inte för lite uppfräschning så säg.
Ser ut som om jag ramlat i ett par målarburkar med huvudet före tillika som håret är glansigt och ser friskt ut.
Sprang in en stund till farmor i kväll. Hon har haft långsamma dagar nu påstod hon och det gör mej ont att höra. Vädret borde verkligen svänga nu så alla kunde ta sej ut och njuta vårväder. Det skulle göra gott åt gammal som ung. Som det är nu sitter alla inne och trycker.


På tal om tryck så tryckte jag till i leran i kväll. Kavlade ut en fyrkant och tog min nyaste virkade duk och tryckte in den i leran och fick ett fint lertryck. Kan bli en fin prydnad som sådan eller användas som underlägg.
Och mamma, var inte orolig. Duken är tvättad och den blev som ny igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar