Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 5 april 2019

Grått ute


Grått ute men sol inne.
I dag har jag haft roligt med vänner i sociala medier om klädesplagg i viss färg och det resulterade i kvällens bloggbild.
Så länge det var påfruset i morse tog jag hundpromenaden. Värsta föret framför oss nu med fyrfoting med riklig päls. Efteråt svirade jag om och tog en kort promenad över å broarna till en väninna på förmiddagskaffe. Så fint att ha någon att prata med när man går hemma om dagarna. I dag var dock den sista. På måndag gör jag ett nytt försök att återgå till det normala. Längtar efter arbetskamraterna.
När gubben kom hem åkte jag med honom när det skulle köpas nya skor inför den stundande resan. Har suttit hemma tillräckligt. Blev bjuden på cafe´ och kostade på mej nya värmeljus och långa antikljus. I ljusrosa, våren är ju här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar