Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 21 april 2019

Påsken


Allt medan jag skildrat resan här inne har ju påsken pågått i verkligheten.


Jag har gjort fint med blommor lite överallt. Svårt att hejda sej i det varma vårvädret.




Växthuset har jag sopat rent och satt fram stolarna. Fönstren är ännu otvättade.


Zeb har tagit årets första dopp. Tror han drömt länge om det här.


Första nyckelpigan.


Citronmuffins har bakats som i dag ska bjudas till kaffet med citronkvarq / grädde och chokladägg.


Gubben har rustat upp min gamla cykel till flickvännen i huset.


I går hade vi en hel hop påskhäxor på besök...


...och på kvällen var vi ett gäng som grillade korv nere vid ån.

I dag verkar vädret vara lite sämre med blåst. Gör inte mej så mycket eftersom det blir en hel del matlagning i dag. Våra ungdomar väntas hem och oxbringan tillreds som bäst i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar