Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 12 april 2019

Vinterledig


Det var svårt att ta in i går efter arbetet att vi nu påbörjar vår vinterledighet. Jag hade ju just kommit in i rutinerna igen. Tog en snabbstädning här hemma och senare var vi bjudna på kaffe till Patrik och Lotta. Ett par härliga timmar med våra ungdomar runt bordet.
Vilken underbar morgon vi fick vakna till i dag. En sol som värmer, vindstilla och kvittrande fåglar. Zeb och jag jag njöt av morgonpromenaden och jag hade tålamod att bara stå och vänta medan hunden upptäckte världen. Jag fick ju stå med ansiktet mot solen så länge.
Sen älskar Zeb snö lika mycket som mat och vid hans ställe finns inget kvar. Så vad gör man. Jo man skyfflar ihop ett par kärror till honom så håller det en stund åtminstone. Nöjd hund vill jag upplysa.
Nu tar jag ledigt från bloggandet i några dagar och hoppas få återkomma med ny vårig inspiration. Ha det gott så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar