Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 7 april 2019

En helg


Lördagen började med att pojkarna dök upp och det vankades vedtalko. Vädret var perfekt för uteaktiviteter och jag styrde upp med mat och kaffe.


Vi fortsatte med att köra bort riset från pilträden och här krattas det sista upp på lass nummer tre. Det gick dubbelt så fort och smidigt med hjälpen vi fick.


Sen sprang jag ännu omkring med kärra och räfsa här och där. Otroligt till ris som ligger.


När kvällen kom var det ännu så härligt ute så vi bestämde oss för att åka till "hamafossn" Mamma ville med så vi plumsade omkring i snön med våra mobiltelefoner medan gubben tog det mera seriöst.






Bildbomb var det.


I dag söndag var vi och förhandsröstade så nu är det gjort.
Smygstartat med italienska läckerheter. Det har cyklats i tv och i närmiljö och två promenader lägger jag till min lista.


Däremellan har vi legat som klubbade sälar hela bunten. En söndag i vårat tycke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar