Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 27 november 2019

En elefant i vårt hus


Vi hade lyckats boka in min frissatid och gubbens massagetid nästan samtidigt i dag och nästan husen bredvid varandra så det gick lätt och smidigt och jag han t.o.m in en kvart hos mamma och Hasse.
Sent fick vi kvällsmaten avklarad och jag tände värmeljuset i elefanten jag köpte på Indiska i helgen. Blev kär i den redan före vår lilla tripp och visste att jag skulle söka med ljus och lykta efter den. Fatet som syns i bild blev också inhandlat på samma ställe.
Gubben bytte till rejäla vinterdäck på sin nyskaffade mtb cykel och jag fick den äran att köra en runda till landsvägen och tillbaka. Vilken känsla att dra iväg på snö och halkig väg och känna hur det greppade. Lätt rullande och härligt med snö som yrde i ansiktet. Nu blir det för mej att börja skramla för en egen, tills dess kanske jag får låna den då och då. Cykling är livet!



"Ser jag i syne eller är det en pepparkaka där"?

Jag ska försöka komma igång med paketinslagning i kväll. Ett endaste borde jag få tejpat till.
Så glad att poststrejken är över då jag beställde hem några julklappsböcker i går kväll på vinst och förlust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar