Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 30 november 2019

Glad lillajul!


Glad lillajul hörnini!
Vilken vacker dag vi haft. Hade bråttom med städning och bäddning från tidig morgon och redan före tio var jag klar, pust. Det har varit flera slags julmarknader i nejden och inte en endaste en hann jag på. Måste göra måstasgöra före allt annat, tex. fixa billigare telefonanslutning och sånt trevligt.


Före vi kom oss iväg på sånt sprang jag omkring i snön och fotade ljuset som äntligen återvänt. Fick snö in i skoskaften men sånt får man ta för fina bilder.


Sol och snökristaller, så välkommen.


Lånade gubbens mtb igen, fy tusan så bra cykel han skaffat. Tänk att vintercykling kan vara så fantastisk. Trampade iväg till farmor med två kakaopåsar i fickan. Tyckte vi behövde varsin varm chokladkopp när det är lillajul och allt. I dag åkte jag därifrån lite lättare i sinnet än förra gången. Att bli gammal är ingen dans på rosor.


Hos oss har nya snöflingor kommit upp i fönstren och röda rosor i vas. Som vanligt hänger det mesta snett i julväg.


Efter att vi nu fått i oss kvällsmat ska jag ladda upp för nästa tavelbeställning. Det e mycket nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar