Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 4 november 2019

Första måndagen


En frostig morgon mötte oss denna första måndag i november. Jag har också i dag haft ledigt och gubben jobbar kväll så vi fick vakna till i lugn och ro. Bästa tänkbara att starta upp ny vecka på.


Zeb och jag tog en promenad och hämtade ris att täcka rosen med.


Bedårades av rimfrosten och brände av några bilder.


Som vilken vinterstjärna som helst, pionens fröställning.


Nu har jag just varit ännu en gång till tandläkaren för att slipa bettskenan. Efter första natten trodde jag på riktigt att ena framtanden skulle lossna av trycket den haft under natten. Jag fick ta som nödväg den gamla i bruk och ringde genast i morse. Få nu se om den passar bättre i munnen.
Efteråt till ekorosk med skräp och kläder till återvinning.


Av enris har jag bundit vinterns dörrkrans, enkel på alla sätt och nyponen hålls där så länge de nu hålls. I kväll kör jag myskväll med Zeb i soffan bredvid mej. Ska försöka hitta nån bra film som passar läget och stämningen med tända ljus och skymning där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar