Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 8 november 2019

Med glögg bland reseminnen


Klockan är lite över sju och ögonen vill bara trilla igen av trötthet. Kommer nog få ta en powernap om jag ska se de program på tv som är tänkta för kvällen.
Köpte ett paket ljus glögg i går och har gått och väntat på det hela dagen. Vilken fröjd sen att komma hem och värma på en kopp med kanelstång och stjärnanis i, plus en massa andra glöggkryddor. Som balsam för en frusen själ som inte fick nån massage i dag pga förkyld massörska.
Som en arbetskamrat sa i dag när jag drömmande berättade om glöggpaketet här hemma - Man måste ha sina livlinor! Hur rätt hade hon inte där.
Har gottat ner mej i gamla resefoton och blivit varm om hjärtat. Tänk så fint att man fått uppleva en liten smula av världen i alla fall.
Dessutom har jag fått bilder från en öppnad brännugn och där var det schyssta lökar!
Nu startar en för mej tre dagars helg och ledighet och tacksamheten ligger som ett mjukt täcke över denna kvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar