Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 3 maj 2013

Nu börjas det


Konstigt att vara i arbetet de här två sista dagarna. På mitt skift har vi varit två stycken plus montören. Men det har gått finfint och två pekkasdagar är ännu i behåll.
I går bakade Patrik sockerkaka så länge jag var ute och donade och det var skönt att komma in till nybakt och kaffedoft. Visst kan de där karlarna bara de vill.
I dag kom jag hem till ett nystädat hus tack vare att gubben varit ledig. I omklädningsrummet väntade en väska med godsaker att ta hem av en arbetskamrat. Rödlemonad,grisar och en godispåse. Ibland undrar man vad man gjort för gott för att ha så underbara jobbkompisar.
Så jag tog mej en ordentlig sockerfylla det första jag gjorde, så skönt med fredag.
Och nu gott folk börjas det, ishockey och jag ska bänka mej i soffan.
Den trolska skogsbilden är tagen i mina promenadtrakter med Zeb. Fint va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar