Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 9 maj 2013

Regnigt


Regn var det ja, så gott som hela dagen.
Men ändå skönt på något vis. Man kommer in i en lugnare takt om vi säger så och ibland behövs det också. Vill inte påstå att jag legat på latsidan för det. Nej jag tar till söndagar när orken tryter i vardagen det är bara så.
Här mot kvällsidan med lite uppehåll tog jag en promenad, kände att frisk luft är just vad som behövdes. Ni må tro att det var roligt att ta in hunden efter den länken.
Lite tråkigt så här mot kvällen men gubben tröstade mej med att i morgon är butikerna öppna och då får jag det värsta ruset av mej. Han börjar känna mej minsann!
Sällan blir det stora uppköp men jag gillar att ögonshoppa och få inspiration.
På arbetsbänken i köket står smörgåskrasse och frodas. Skönt med grönt på smörgåsen.
Gott är det också.

2 kommentarer:

  1. Och väldigt vårfint,-grönt för ögat också!:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med grönt när det är grått ute :)

      Radera