Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 12 maj 2013

Snart i vardagslunken


Hade i år tagit till mina allra finaste konstnärsgåvor när det gällde morsdagskort :) :)!
Men ibland kan också det enkla vara bra, det är ju egentillverkning hur som helst.
Skönt att morsdagen går mot sitt slut det måste jag ändå få säga. Visst är det roligt men lite för mycket vill det bli, åtminstone av ätandet.
Kära mor bjöd oss på mat vilket jag är oändligt tacksam för. Inget går opp mot mat som andra tillagat. Sen har det varit tårtor i alla variationer och som vanligt har jag lagt in mer än lovligt.
Nåja det blir diet inkommande vecka, kan jag ju säga nu åtminstone.
Sol har vi också fått dagen till ära och all tid jag kunnat tillbringa utomhus har jag tagit till vara. Suttit och bläddrat i gamla trädgårdstidningar jag fått av en vän och drömt mej bort till en prunkande trädgård. Det som glatt mej mest i dag i min trädgård är lärkträdet som för första gången kommer att få kottar, en hel del t.o.m.
Lärkträdet är en skatt på vår tomt. Patrik kom hem med det strax efter att vi flyttat hit i en liten filkopp, bara en späd liten planta. I dag är det ett träd på 4-5 meter skulle jag uppskatta och en riktig glädje att ha.
Efter fyra dagars ledighet har jag svårt att få kopplat hjärnan i jobbanor. Men om jag vill eller inte så är det väckning senast 05.00. Gäsp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar