Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 1 juni 2013

När det känns lättare


Efter dagar av värmebölja, utställning, möbelhämtning, gavelfix, skolexamen och dagens examensfest var jag som en blöt fläck efter att sista gästen lämnat huset.
Nöjd med att vi höll festen liten, hade aldrig orkat annars. Regnet som nu faller tar jag emot med tacksamhet och känner att jag sakta piggnar till igen precis som växterna gör ute i trädgården.
Men det har varit en bra dag och glada gäster. Många kompisar kom och folk som man inte förväntat sej har kommit ihåg artesanen. T.o.m hans dagtant kommer ännu ihåg honom.
Höjden av trötthet var nog när jag städade undan igår kväll efter tårtgarneringarna, klockan närmade sej tolv och jag trodde en skottkärra var en älgkalv. Då var det minsann bäst att uppsöka sängen.
Skönt att vi kommit så här långt och nu känns det igen lättare att vara.


En nybakad artesan pustar ut efter festligheterna.
På måndag väntar sommarjobb och snart kallar arme´n.

2 kommentarer:

  1. Vilken stilig artesan ni har fått! Skrattade gott åt älgkalven ni hade på besök!:-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jå he ir en riitti bussian kaar å mamm haldä på å var bodi gambäl å blind ! :)

      Radera