Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 19 juni 2023

En helg att minnas

Vilken härlig helg som ligger bakom oss. Kändes som en extra midsommarhelg med sena kvällar, sommarnätter och kompisskap. Klockan är nu fem över midnatt och midsommarveckan är här. Blir en annorlunda vecka eftersom farmors begravning ska bli av. Men vi behöver få det gjort för ett värdigt avslut och med blicken mot framtiden igen.


Gubben är på båten på väg hem efter ett fint cykellopp på 11 timmar och 44 minuter. Visst blir det bra att få hem honom igen och att vardagen får lunka på i sakta mak. Men jag har inte varit ensam alls i helgen. Det är man aldrig med hund.


Fredagskvällen efter att jag avslutat mitt skifte satt Bonzo och jag i varsin solstol till midnatt. Då först kunde vi släppa taget om den fina kvällen och ta oss in.


Lördag klippte jag gräs och rensade ogräs i hettan. På eftermiddagen dök lillebror upp med sitt gitarrbygge och honom hade jag här till sena kväll. Riktigt mysigt var det. Bonzo och jag tog en sen länk när det taggat ner några grader.


I natt vaknade jag efter tre och halv fyra var vi på en länk igen, 15 grader och svalt och härligt. Bonzo tycktes ändå inte fatta vad vi gjorde ute mitt i natten men fann sej även i det. Om än aningens trött...


Mamma dök upp en stund denna söndag och vi satt ute i skuggan och pratade. Patrik och Lotta dök upp på mat och fick vara provkaniner på en ny rätt jag testade. Verkade få godkänt.

Senare blev jag hämtad upp för mat med två fd arbetskamrater och vi for till Uffes. Toast pollo med sallad, maj gådd så gott det var!


Banana split till efterrätt och allt bara slank ner. Det visade sej att vi sammanstrålade i över fem timmar och det var så trevligt.


Hem till Bonzo och vattning av grödor samt fånga det sista av dagens sol. Det har varit en så fin helg med fantastiskt väder, mina barn har jag träffat och goda vänner mött. Gubben har klarat sej helskinnat på cykel och är på väg tillbaka hem. Så mycket att vara ödmjukt tacksam för.

Nu borde jag faktiskt knyta säcken och gå lägga mej. I morgon är det arbetsdag fast inte förrän eftermiddag. Men i alla fall.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar