Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 30 juni 2023

Så mycket att glädja sej åt ändå

Nåddes av ett sorgebud i morse angående mitt arbete. Trots att jag vet att det tyvärr ingår i den bransch jag är inom så svider det alltid, det händer, har hänt och kommer att hända. Ibland gör det mera ont och det gör det i dag. Men ändå, vilken gåva att få ta del av andras liv som vi gör, bli en del av deras vardag och ha alla minnen sen. Helt otroligt. Sov i ro vår vän.

Så mycket att glädja sej åt ändå. Som Hurdalrosen som öppnat upp sina första koppar och har över tjugo kvar att glädja mej med.


Hansarosen är i toppform i år.


Svartöga som klättrar på stege av gamla störar.


Fint i hästhagen på en kort promenad i den tryckande värmen.


Snart plockar vi blåbär om vi hinner före fåglarna.


Rodgersian blommar.


En glasspaus sitter aldrig fel.


För att inte få för svalt i huset har jag haft på ugnen i dag och gjort granola, yummie.


Nu har jag ett kvällsskifte som väntar men efter det är det nio dagars ledighet inprickat för mej. Kan knappt tro det, att jag fick extra bonus till mina två veckor senare i juli. Man tackar och bockar.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar