Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 9 augusti 2023

Back in buisness

Äntligen börjar allt vara som det ska igen, bara gubben startar upp även han nästa vecka. Min nacke blir bättre och bättre, törs jag ens skriva det? Fick två enkla övningar i måndags och ska på återbesök på fredag. Måndagens tropiska värme var snudd på plågsam och jag plockade in en redig bukett för att säkerställa de stackarnas livslängd då regn och hårda vindar var i antågande. Tack och lov blev det lugnare än befarat men räckte helt bra till ändå.


Och jag var tillbaks på jobb på tisdag, glad som en lärka och svettades säkert flera liter under dagen. Men så trevligt att träffa klienter och kollegor, kändes som jag varit borta väldigt länge. Fint väder allt tills sista besöket då det hällregnade och piskade allt och alla. Jag satt en god stund i bilen före jag kunde springa den korta biten till dörren.


I dag har jag varit med som stöd åt klient till Vasa. Mest stillasittande och väntetid men trevliga samtal däremellan.


På hemvägen blev frestelsen för stor då magen kurrade så jag svängde in via Jeriko Gård för både salt och sött.


Sommarvärmen fortsätter och vi satt i skuggan här i kväll när det inte gick att vara i solen. På en liten runda med Bonzo men jag märker att han fort vill hem och helst in när det är så här varmt. Säkert svalast inne fast luften ibland känns tjock och kvävande även här. Tur att vi kan vädra när kvällen kommer. Men visst ska vi även njuta nu, snart är det över för denna gång.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar