Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 16 augusti 2023

Ledig regndag

Man passar ju på att ha ledig dag när det är regnigt, mörkt och grått. Men egentligen helt ok det också för då får man gjort nåt smått invändigt. Har tvättat bort flugskit på köksfönstren, putsat till blommorna och allmänt småplock nu på förmiddag. Kanske jag gör nåt besök på eftermiddag.


Hade gärna spenderat lite tid ute också bland blommor och blader men när allt är vått och blött är det inget vidare.


Glad att jag plockade ihop en bukett och tog med i går kväll när jag hade träff med två väninnor. Vi hade en sån trevlig kväll och blev bjudna på både sött och salt. Kvällen var skön och vi kunde sitta ute hela tiden.


Fjärilarnas tid är nu. Har väl aldrig haft så mycket fjärilar som vi har nu. Beror väl också på vad blomster man har att erbjuda. Jätteverbena verkar vara en favorit för där är det riktigt samling vid pumpen.


Efter en ganska intensiv arbetshelg med 11 besök på lördag och 10 på söndag så blev det två lugnare dagar i början av veckan. Några minuter extra tid mellan besök på måndag satte jag mej på en parkbänk för att bara stirra ut. Två trevliga kaffestunder hos klienter under dagen och ett möte som verkligen berörde. Jag har en sån rikedom i mitt arbete.


Ibland finns jag bara till som en trygghet och under vilan kan jag ta till handarbete. Tillverkaren bakom dessa "stickstoppare" kommer alltid finnas med mej.


Tisdagen blev en riktig utedag med bland annat besök på Aspegrens. Där blommar det fint nu och massor med påfågelöga, det riktigt kryllade av dem.


Måndag kväll var det spagettikok i huset och först i kö var Bonzo. Han är otroligt förtjust i spagetti och vet exakt när det är dags. Så sitter han och väntar att jag satt sätta undan åt honom på kylning och så bara gapar han och jag släpper ner rakt i gapet på honom. Slurp säger det och så är det slut.


Stora fina hallon plockas in så gott som varje dag.


Äpplena ser så fina ut. Hoppas de är goda, en helt ny sort för oss.


Kvällar som den här gör att det är helt okej med höst och jag välkomnar den.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar