Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 6 augusti 2023

Fredag lördag söndag

Jag försöker tänka tillbaka på vad jag gjorde i fredags men minns egentligen inte. Hur kan det bli så att man inte minns vad som hände för två dagar sen? Medan jag sitter här och anstränger mej börjar det lossna ett och annat. Jo det skurades golv och det var lite trädgårdsarbete. Sen var jag och fixade program med ena svägerskan inför helgens bröllop.


Mina tjusiga stödstrumpor låg i postlådan när jag sent omsider kom mej för att se efter. Så skönt med stödstrumpor när man springer i trappor och står mycket i arbetet. Dessutom är det skönt med lite längre strumpskaft när det blir kyligare. Ett extra plus att de är fina.


Bonzo hittade blåbären i skogen och lät sej väl smaka.


Så igår var det bröllop för hela slanten. Vi är faddrar till brudgummen och gubben är även morbror.


Fest kvällen lång med god mat, trevligt program och många skratt.


Min kavaljer <3


Det bjöds på eget hembryggt öl som var riktigt gott med trevlig etikett.


I dag söndag startade jag med hundpromenad och det drog mot skogen och blåbären igen. Han riktigt lade sej ner för att äta.


Är det verkligen hösten som gör sej påmind i aroniaträdet eller är det regnet som fått bladen röda?


Hortensia, är nu detta Early Harry eller var det kanske en annan buske. Vi har 5 st olika hortensiabuskar.


Äntligen börjar Rosenskäran veckla ut en och annat knopp. Vilken böljande vacker skapelse!


Dagen har varit varm och härlig både för oss och fjärilar. Till och med en livs levande orm såg jag en bit bort härifrån på vägen. Tyckte inte det såg ut som en huggorm, inte heller en vanlig snok. men säkert var det ändå en huggorm och riktigt giftig och eländig. Tur att jag var ut med cykeln och inte gick med Bonzo...


Nej för Bonzo han chillade i solstolen idag. Passade på när husse var borta så fick vi varsin stol.


Till kvällsmaten kom de från Bennäs och sonen hade bakar semlor och hade med fyra stycken till oss. Vilken lycka!

Ledigheten är slut men börjar i alla fall med en ledig måndag och har beställt tid till massör för att försöka råda bot på min smärtande nacke. "Alltid är det nåt sa flickan som blödde näsblod"



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar