Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 12 oktober 2023

En superkväll

Så fint det ändå var när rimfrosten la sitt kalla täcke över trädgården.


Nu är jag väldigt trött på regnet, alla översvämmade vattendrag och dränkta åkrar. Ingen trevlig syn.


Hade en supertrevlig kväll med en kompis igår. Konst, kropp och motstånd föreläsning med Stina Wollter. Detta härliga lyckopiller.


Ja man kan inte annat än bli glad. Superrolig, klok och engagerad i allt hon gör.


Träffade henne 2019 tror jag, före pandemin i alla fall. Då pratade jag med henne om konstskolan vi båda gått i, fick hennes kram, en selfie med henne och en skriven hälsning i boken hon skrivit då Kring denna kropp. Så denna gång slet jag bara till mej ett snabbt foto och lät andra få sina autografer och foton. Jag skulle hem och vaka på regnet jag. Underbar människa är hon i alla fall och jag väntar så på ny musik från henne. Ja hon gör allt, skriver, målar och sjunger bland annat.


Här ser ni en som vakat halva natten, arbetat hela dagen och kommit hem till 17,9 graders inomhustemperatur. Hohho! Kaffi på he!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar