Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 21 oktober 2023

På Keikka

Blää för snö eller? Nå egentligen är det nog helt ok för så fina dagar vi nu haft. Och Bonzo han trivs enormt med snön, så mycket spår att spåra. Tycker bara att fotot var lite komiskt.


I går var vi lediga båda två så på eftermiddagen styrde vi mot Vasa. GW gallerian för min del och kaffe på aroma. Vidare till Erik och Sandra där vi fick mat och en mysig stund kring köksbordet, så sällan vi träffar dem samtidigt.

Vidare mot Ritz och en spelning med Ben Granfelt. I ärlighetens namn hade jag noll koll på vem det var men följde ändå snällt med då gubben köpt biljetter. Men alltså, vilken gitarrist! Hur har jag kunnat missa??? Blev gung i salen i två timmar.


Finlands egna Gary Moore.

På hemväg plockade vi upp Lotta som haft höstlovsdagar i Vasa.


Det blev städlördag för mej och så hissade jag ut både gubbe och hund en stund. Men det fina vädret lockade så jag var också ute på eftermiddagen med diverse småplock. Ner till ån för att konstatera att vattnet lite sjunkit undan. Hade förstås denna tok med.


Man kunde tro att han är en prima utställningshund ut i klospetsarna, stillsam, lydig och vällärd. Skenet bedrar, rätt ordentligt faktiskt. Men han är snäll, tokig, sprallig och alldeles underbar.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar