Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 18 oktober 2023

Solen

De sista rosknopparna plockades in häromdagen, nu börjar det vara färdigt med sånt eftersom det utlovas många minusgrader de närmaste dagarna.


Hortensian som är inne på sin andra blomning bildar nya knoppar.


Men solen! Solen vad du gör underverk i en mörk värld. Vilken tur att man känner ljuset inom sej även annars, det går så mycket lättare då.


Lärkträdet är som eld under hösten. Snart fäller den alla sina barr.


Snyggaste röven i skogen.


Skolparken i går där det ännu blommar så fint. 


Så morgonens vackra vackra vy. Mjuka milda färger att vakna till.



 Blir så glad åt ljuset här inne.

I dag börjar mitt skifte sen eftermiddag och jag tållar på här hemma med smått och gott. På tal om gott så kokas vatten för fullt, ska det aldrig ta slut. Först kokades det i Nykarleby och det var att komma ihåg att ta eget gott vatten hemifrån. Så blev stadsvattnet obrukbar och jag försåg till och med en klient med vatten hemifrån då jag visste att det inte var så enkelt att hämta själv från torget. Men nu står vi ,är själv och kokar, som en ond cirkel. 

Har varit på promenad men blev inte så långt som jag velat då stortån som var med om en olycka inte är helt topp ännu. Har tagit bort ludd av en ulljacka och en stickad tröja, försöker förlänga livet på mina kläder och inte slösa. Stickar så klart, inte en dag utan det.

Nu ska jag ta vara på timmarna innan jobb på bästa sätt, sen kör vi så det ryker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar